Krantenbericht Heerhugowaards Nieuwsblad

Hierbij het bericht wat in het Nieuwsblad van Heerhugowaard is geplaatst.

Personeel Stichting Flore schenkt aan goede doel
Waarde kerstpakket maakt therapie voor Jamie mogelijk

Heerhugowaard 16 december 2015. De familie van Jamie werd vandaag blij verrast door een flinke gift van Stichting Flore. Adrie Groot, voorzitter van het College van Bestuur van Stichting Flore overhandigde een cheque ter waarde van € 1.680 aan Stichting Jaimie. Personeelsleden van Stichting Flore doneerden gul de waarde van hun kerstpakket aan dit goede doel. Adrie Groot, voorzitter Stichting Flore: “Stichting Flore is er voor álle kinderen. Kinderen zijn de toekomst, het is mooi om met dit gebaar een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan het levensgeluk van een kind dat de pech heeft gehad met een hersenbeschadiging te zijn geboren”.

‘Flore goede doel’ gekozen door personeelsleden
Het is een goede traditie bij Stichting Flore om aan het einde van het jaar alle professionals te bedanken voor hun tomeloze inzet voor de kinderen die aan onze zorg zijn toevertrouwd. Flore biedt de collega’s de mogelijkheid een keuze te maken uit vier kerstpakketten samengesteld met duurzame producten en zo mogelijk ook in deze streek geproduceerd. Dit jaar kon voor de tweede keer ook gekozen worden om de waarde van het kerstpakket te doneren aan een goed doel. Alle personeelsleden zijn in de gelegenheid gesteld om een goed doel aan te dragen. Hier werd flink gehoor aan gegeven. Vijf goede doelen werden genomineerd en allemaal hadden ze als bestemming – hoe kan het ook anders – kinderen. Na de stemming onder alle personeelsleden is Stichting Jamie met de meeste stemmen gekozen tot ‘Flore goede doel 2015’.

Stichting Jaimie

Esther Dijkstra, directeur van basisschool Reflector in Heerhugowaard – één van de 27 Flore-scholen – droeg het goede doel aan. Moeder Marije is blij met dit gebaar en legt uit hoe Stichting Jaimie is ontstaan. “Sophie bezoekt Speelleerplein De Edelsteen. Zij heeft twee broertjes, Jaimie en Dex. Jaimie heeft een collageen afwijking waardoor hij (helaas) aan het einde van de zwangerschap een hersenbloeding heeft gehad. Door zijn hersenbeschadiging vindt er geen “normale” ontwikkeling plaats van zijn hersentjes. Inmiddels is hij al vier jaar, maar kan hij bijvoorbeeld nog niet zelfstandig zitten of zijn hoofd langdurig rechtop houden. Het is nog onduidelijk hoe hij zich de komende jaren gaat ontwikkelen.

Wat wel duidelijk is dat er veel kostbare therapie nodig is om Jaimie te kunnen laten ontwikkelen. Hierdoor hebben wij eind 2014 Stichting Jaimie opgezet. Het grootste doel hiervan is om zijn levensgeluk te vergroten. Met de Stichting proberen wij geld in te zamelen om bovenstaand waar te kunnen maken. Wij waren dan ook enorm blij dat Stichting Jaimie het ‘Flore goede doel 2015’ mag zijn. We sparen nu voor een ‘innowalk’, dat is een soort fiets die benen van Jaimie laat bewegen. Deze oefeningen zijn bevorderdijk voor zijn hele gestel. Een mooi apparaat dat € 15.000 kost en ook niet vergoed wordt door de verzekering. We zijn er nog niet, maar de bijdrage van Stichting Flore is een welkome aanvulling op dit spaardoel”. Voor meer informatie: www.stichtingjaimie.nl Doneren mag natuurlijk altijd: bankrekeningnummer NL97RABO0300653786, t.n.v. Stichting Jaimie.