Curacou , de therapie

Woensdag 22 april 2015 is het eindelijk zover! We stappen met zn zevenen (opa en oma zijn ook gezellig mee), 6 grote koffers, 7 stuks handbagage, een stoel voor Jaimie en Jaimies kinderwagen op het vliegtuig naar Curacou.

Ruim 1 1/2 jaar geleden hebben wij de reis al geboekt. Om Jaimie de dolfijnentherapie te laten volgen op Curacou. In de tussentijd hebben we Stichting Jaimie opgezet. Inmiddels zijn daar vele donaties voor binnen gekomen, heeft Stichting Dolfinn uit Heiloo een deel van de therapie vergoed voor Jaimie, hebben we een benefietdiner georganiseerd en konden we de volledige reis betalen van de Stichting.

Na een reis van 10 uur (uur vertraging op schiphol) aangekomen op het vliegveld van Curacou, geen assistentie(wat er wel zou moeten zijn), door de douane geloodst, staande met alle bagage, zonder bagagekarretjes, buiten het vliegveld gekomen, in de bus op naar het hotel, de Dolphin Suites. Daar aangekomen rond 20.30 plaatselijke tijd(6 uur tijdsverschil, midden in de nacht dus voor onze begrippen), direct naar de kamer, even bijkomen en iedereen heerlijk op bed. De kindjes hebben het super gedaan de hele reis, uiteraard wel met wat huilbuitjes tussendoor, vechtend tegen de slaap, maar overall ging het prima.

Donderdag ochtend 4 uur was de eerste wakker, na een uurtje volgend door de andere 2. Om 5 uur zaten we gezellig met zn allen in de woonkamer. Om 6 uur maar even een wandelingetje naar het strandje om de boel alvast een beetje te bekennen. We hebben vrij toegang tot het sea aquarium waar de we komende dagen toch wel 2x per dag minimaal even naar binnen gaan. Onze komende dagen bestaan uit beetje zwemmen in het zwembad, beetje zwemmen in de zee, bezoekje aan de dierenvriendjes, even de verfrissing opzoeken in de hotelkamer, vervolgens weer een wandeling over de boulevard. Ik moet zeggen… er zijn ergere dingen om je dag door te komen ;). Zaterdags nog een bezoekje gebracht aan Willemstad en zondags een koningsborrel genomen op het Wet en Wild feest van mambo beach.

Maandag 27 april een terechte feestdag. Jaimie start met zijn eerste therapiesessie. Om half 7 staan we op (zal je net zien, Jaimie lag nog heerlijk te slapen). Ontbijten, aankleden en om 7.15 de deur uit om om half 8 verwelkomd te worden bij het CDTC (Curacou Dolphinn Therapy Center). Eerst was er even een kennismaking, een intake met ons, de doelen werden vastgesteld en vervolgens gingen ze direct aan de slag met Jaimie. Na een half uurtje kwam hij naar buiten in zijn mooie wetsuit en ging hij richting “de dok”. Hij heeft Bibi als therapeut en Kanoa als Dolfijn. Samen met de dolfijntrainer en stagiaire zaten zij aan het dok en voor we het wisten lag Jaimie in het water. Hij was samen met Bibi en Kanoa oefeningen aan het doen, rondjes zwemmen, aaien… maar vooral aan het genieten. Wat super mooi was om te zien dat Kanoa Jaimies hoofdje om hoog duwde, in de zin van: hoofd omhoog houden!
Wat deed hij het goed. Wat is het fantastisch mooi om te zien!! Hoe Jaimie reageert, hoe Kanoa reageert, hoe de therapeuten en iedereen van het CDTC zich bekommert om jouw kind(jes). Heel gaaf!

DSC_6207

Na een uur in het water te hebben gelegen, gespeeld, geoefend en gezwommen te hebben is het tijd om te gaan douchen, aan te kleden en na te bespreken met Bibi hoe het is gegaan. Ze waren zeer tevreden, Jaimie deed het erg goed. Het was wel een beetje koud voor hem (morgen krijgt hij 2 wetsuits aan) en hij had het eventjes beetje moeilijk toen hij de 2e x (na zijn pauze op het dok) het water in ging, maar ook dat was gauw weer voorbij.

DSC_6201

Vervolgens heeft Jaimie een heerlijke dag gehad. Hij was relaxed, heeft lekker gegeten, op bed gelegen, in zijn stoel gezeten, gewandeld met opa, oma en Dex, bij de dierenvriendjes gekeken en nog even op het strand geweest. En vooral veel op zichzelf gezeten/gelegen. De avond ging hij heerlijk naar zijn bedje om vervolgens als een blok in slaap te vallen.

Vele indrukken van deze eerste therapiedag. Maar wat heeft hij genoten en wat hebben wij genoten. Sophie werd opgevangen door het broertjes en zusjes programma en heeft al veel mogen zien. Zij zal de komende weken mee mogen helpen op het dok, een dag dolfijnentrainer zijn, speurtochten gaan ze doen en ze zal veel meer leren over alle dieren in de zee. Ze vind het nu al helemaal geweldig! En dan gaan we ook nog een family slim doen, met zn allen het water in met Kanoa. En ook Dex wordt in het hele verhaal niet vergeten.

DSC_6204

Nu lekker slapen en op naar de volgende therapie dag. Eens kijken wat deze dag ons weer gaat brengen, maar vooral Jaimie.

Liefs van ons allemaal uit het heerlijke Curacou!