Maandelijks archief: juni 2017

Dolfijntherapie 2017

juni 2017

FullSizeRender-7

Inmiddels zijn we een paar dagen terug uit Curacaou waar Jaimie weer de Dolfijntherapie heeft mogen ondergaan.
Mede door diverse donaties rondom de Alkmaar City Run en een bijdrage van Stichting Dolfinn (te Heiloo) is dit weer mogelijk gemaakt voor ons allen om af te reizen naar Curacaou.

Vrijdag 26 mei was het zover om de grote trip over de oceaan te ondergaan. De reis verliep voorspoedig, door de Jetstream waren we “zo” aan de overkant. Op het vliegveld liep het redelijk vlotjes dus gauw de bus in richting het appartement. Daar aangekomen nog even tijd om wat bij te komen voor we de nacht in gingen. Zaterdag en zondag nog even tijd om te wennen aan het klimaat. Mooi eventjes kijken bij het Sea aquarium, vertoeven op het strand of in het zwembad, informatie opgehaald voor de therapiesessies en beetje relaxen.

062017IMG_5055

Maandag 29 mei was het tijd voor de eerste sessie! Om 7.30 moesten we ons melden voor de intake. We hadden deze keer weer Bibi als therapeut samen met Kanoa als Dolfijn. Zo fijn om weer bekenden te zien. Na een goed gesprek gingen ze aan de slag met Jaimie en konden wij weer naar het vertrouwde plekje tegenover het dok om Jaimie later met Kanoa te zien zwemmen (en ondertussen hard te oefenen).

062017IMG_5018

De eerste week vloog voorbij! Elke ochtend om 8 uur brachten we Jaimie weg, dan ging hij eerst een half uur binnen aan de slag om vervolgens om te kleden en richting Kanoa te gaan. Na de eerste week heeft hij zichtbaar geleerd om ja/nee aan te geven, veel meer ontspanning in zijn lijfje, armpjes kunnen strekken, polsen strekken, hoofd/rompbalans verbeteren etc.
Het blijft zo bijzonder om te zien hoe de aanpak is van de therapie en het resultaat te mogen zien op zon kort moment al. Wetende dat Jaimie de komende maanden nog meer gaat leren doordat alles op zijn plek zal vallen.

IMG_2345

Weekend! Uitrusten voor Jaimie en op adem komen voor de 2e therapie week.De zaterdag mogen wij de FamilySwim doen, zodat ook wij kunnen ervaren hoe het is om met een dolfijn in het water te zijn, hoe ze voelen, wat ze doen en heerlijk zwemmen.
Het blijft heerlijk vertoeven op de plek waar we zitten (Dolphin Suites op Mambo Beach). We kunnen zo vaak we willen naar het Sea aquarium, de vissen en flamingo’s bekijken, naar de dolfijnenshow of de zeeleeuwenshow, de boot onderwater, schildpadden, haaien, roggen. Het blijft een pracht! Daarnaast lekker naar het strand of bij het zwembad en tussendoor in het appartement beetje op temperatuur komen en uitrusten.

052017IMG_2476

Week 2 start en weer heeft Jaimie deze dagen keihard gewerkt. Ondanks dat hij moe werd bleef hij goed zijn hoofd omhoog houden, geen gemopper, veel meewerken met aan- en uitkleden, het blijven oefenen met ja/nee. Zijn mondmotoriek zijn ze veel mee bezig geweest, met als resultaat dat hij veel minder speeksel verliest en andere klanken maakt. Dit kunnen we goed oppakken om mee verder te gaan.

IMG_2235

Sophie en Dex zijn de 2 weken opgevangen voor het broertjes-/zusjes programma. Ze hebben heel veel geleerd omtrent alle dieren van het sea aquarium, mochten een dag helpen op het dok, vis klaarmaken voor de dolfijnen, knutselen, zwemmen en snorkelen. Ze hebben genoten.

IMG_2887

En toen was het voorbij! Waar je toch lang naar uitkijkt is voorbij gevlogen! Het heeft ons weer veel mogen brengen en vooral Jaimie!! Nu wachten op het rapport zodat we aanbevelingen krijgen hoe we verder kunnen met alles. Eerst nog even beetje in het ritme komen hier in Nederland.

Het is weer een fantastische reis geweest!!